Set Kencing Manis SHAKLEE

Jumaat, 28 Mac 2014 0 ulasan



3 hari lepas saya menerima surat dari shaklee yang memaklumkan bonus shaklee saya telah dikreditkan ke dalam akaun bank. syukur alhamdulillah. dalam surat itu juga disertakan sekali dengan kertas di atas iaitu sugar control set shaklee atau set kencing manis/diabetes.

rasa macam best pulak baca fakta-fakta dan maklumat nutrisi yang diceritakan dalam tu. apa yang menarik perhatian saya ialah fakta dalam 5 orang rakyat malaysia 1 daripadanya adalah penghidap diabetes. dan malaysia ialah negara no.1 di asia yang kadar diabetes paling tinggi. siap tulis lagi kat situ 'malaysians at risk' jadi apa yang harus kita buat sekarang?

jika sanak saudara atau parents anda merupakan penyumbang kepada angka tersebut, nasihatilah mereka untuk berhati-hati dalam penggambilan makanan. kurangkan makanan bergula dan etc. selain itu, cadangkan set ini kepada mereka kerana sudah banyak testimoni pengguna yang sudah berjaya bebas dari diabetes.

SET DIABETES SHAKLEE

- ESP
- GLA
- ZINC
- SUSTAINED RELEASE VITA-C
- CoQ Health
- VITALEA
- VIVIX

Lepas study vitamin ni, baru perasan yang tak wajib pun ambil semua sekaligus. bagi mereka yang kurang budget, boleh pilih mana-mana yang sesuai dengan tahap diabetes seseorang. contohnya.

Sustained Release Vita-C & Zinc wajib diambil bersama bagi mereka yg diabetic with ulceration or amputation. Maksudnya mereka yang sudah dikerat kaki akibat kencing manis. Yang tak sampai tahap kritikal seperti itu, tak wajib amek lagi. Nak ambil ok jer. Ianya untuk mempercepatkan penyembuhan luka. 

Oh ya. bagi mereka yang ada luka-luka kecil pun, wajib ambil  Vita-C & Zinc ni jugak untuk sembuhkan luka cepat-cepat sebab bagi mereka yang ada kencing manis ni walaupun luka nampak kecil boleh jadi akan lebih teruk jika dibiarkan sebab lukanya lambat untuk sembuh.



GLA complex tu pula untuk mereka yang ada diabetic neuropathy. Kalau budget ok, nak ambil jugak okjer. Diabetic neuropathy is damage to nerves in the body that occurs due to high blood sugar levels from diabetes. Maksudnya, kerosakan saraf dalam badan yang disebabkan oleh kadar gula yang tinggi dalam darah. Kalau anda ada diabetes jenis macam ni, wajib amek GLA complex.

ESP tu tak contain starch. jadi sangat elok untuk diganti dengan nasi pada waktu breakfast. makan ESP ni akan membuatkan perut kita sentiasa kenyang sampai petang.

CoQ tu pulak untuk baiki pancreatic cells. Jadi penghasilan insulin lagi efficient. CoQ elok untuk mereka semua yang ada kencing manis sebab semua kes kencing manis yang berlaku adalah disebabkan oleh kegagalan fungsi pancreas untuk menghasilkan insulin dengan secukupnya. Insulin ni adalah enzyme yang menukar glusose kepada glycogen. Jadi bila insulin tidak cukup dihasilkan, maka glucose tadi tidak dapat ditukar dan akhirnya terkumpul dalam darah.

VIVIX tu boleh dikatakan tonik ajaib. jika ambil sebotol vivix sudah memadai untuk menurunkan kadar gula dalam darah.

untuk maklumat lanjut mengenai keahlian shaklee / pembelian produk / jana pendapatan 4-5 angka dari rumah boleh berhubung dengan saya melalui
Share this article :

Catat Ulasan

 
Copyright © 2012. Supplement sihat cantik semulajadi - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Modify by Lin Ariff
Proudly powered by Blogger