GLA Complex

Isnin, 21 April 2014 0 ulasan

GLA Complex 

Evening primrose oil atau EPO memang tidak asing bagi wanita dan biasanya digunakan untuk melegakan masalah kewanitaan seperti sindrom pra-haid (PMS), ketidakstabilan hormon, ketidaksuburan dan sebagainya.
Di Shaklee, kami tiada evening primrose oil, tetapi kami ada supplement yang lebih baik dari EPO, dikenali sebagai GLA Complex.

APA YANG ANDA PERLU TAHU TENTANG GLA?

Evening primrose oil mengandungi GLA (gamma-linolenic acid) iaitu sejenis asid lemak yang mempunyai kuasa penyembuhan dan amat berkesan untuk mengatasi masalah kewanitaan seperti di atas 

Jadi, kedua-duanya, EPO dan GLA Complex mempunyai kandungan GLA, dalam erti kata lain, kedua-duanya adalah GLA! Tapi mesti ada perbezaan kan, apa kata kita tengok perbezaannya ok...

EPO dihasilkan dari bunga evening primrose yang tinggi dengan kandungan GLA, manakala GLA Complex pula dihasilkan dari bunga borage yang mempunyai kandungan GLA yang lebih tinggi iaitu sebanyak 25% berbanding hanya 10% di dalam EPO.

Bunga Borage 

Borage juga adalah 3 kali lebih dari segi bioavailabiliti dan 3 kali lebih berkesan dari EPO. Kelikatan GLA yang lebih tinggi terbukti lebih baik untuk membantu dalam beberapa masalah kesihatan seperti PMS, arthritis, malah ekzema. 
Shaklee mengekstrak GLA dari borage yang ditanam secara organik di kawasan Saskatchewan. Setiap kapsul mengandungi lebih kurang 300mg GLA yang mana ianya adalah sumber terbaik Omega 6. Ianya digabungkan dengan minyak sunflower dan vitamin E untuk meningkatkan keberkesanan dan kestabilannya. Kesegaran dan keberkesanannya terpelihara oleh ShakleeGuard, anti oksidan semulajadi yang dipatenkan. Bioavailability dibuktikan secara klinikal dimana ia mampu menyerap dan mengadun kedalam tisu dan sel.

RM91 (60biji)

Sumber asli GLA:

1) Botage seed 17% - 25% 

2) Blackberry 15% - 20% 

3) EPO 7% - 10% 

Fungsi utama GLA: - 

1) Herba tradisi yang dipercayai – Borage adalah herba kegemaran orang barat. Ianya merawat ulser,mengeluarkan virus, melegakan kelesuan, membersihkan kahak,meringankan kebas urat saraf dan meningkatkan stamina. 

2) Mengawal selia estrogen dan testosterone – GLA membentuk prostaglandin untuk mengawal selia hormone lelaki dan wanita, memperbaiki symptom PMS seperti kesakitan, mood swing, retensi air dan sakit payudara. 

3) Melambatkan menopause – memperbaiki keadaan menopause seperti hot flashes, inmonia,ketidakhadaman, depresi. Pengambilan jangka panjang akan melambatkan penuaan, mengetatkan uterus,member tone kepada uterus untukkulit lebih muda. 

4) Memperbaiki prostatomegaly – GLA memperbaiki masalah prostat lelaki dan masalah kerap kencing. 

5) Menentang kanser – GLA adalah antioksidan yang meningkatkan sistem imun tubuh, menghalang pertumbuhan sel tumor dan kanser. 

6) Memperbaiki inflamasi kulit – ianya mengurangkan inflamasi kulit, ekzema, alergi, kegatalan,kulit kering, memperbaiki bintik penuaan, tinea, kurap. Ianya juga meringankan sakit dan bengkak yang terjadi dari rheumatism, arthritis. 

7) Menghalang komplikasi diabetes – merendahkan gula darah, berkesan untuk diabetes semasa hamil dan usia tua. Meringankan kebas dan kesakitan disebabkan oleh gula darah yang tinggi. 

8) Pelangsing dan menghalang tambahan berat badan – merendahkan kolesterol LDL, menghalang penambahan berat badan dengan berkesan, memneritone pada kulit dan otot pada wanita secara berperingkat untuk mencapai bentuk badan yang cantik. Ambil semasa perut kosong untuk mengelakkan keasidan hyper. 

9) Menghalang tekanan darah tinggi – menghalang pembekuan darah, merangsang peredaran darah, pengembangan saluran darah, memperbaiki tekanan darah tinggi, mengelak masalah jantung seperti arteriosklerosis dan myocardial infarction. 

10) Memperbaiki tekstur rambut – memperbaiki rambut kering dan rambut gugur. 

11) Hyperaktif dan Autisma (ADD/ADHA) – dibuktikan secara klinikal bahawa GLA minyak ikan memperbaiki keadaan kanak-kanak autism, sukar member tumpuan untuk belajar dan hyperaktif. 

Siapa yang perlu GLA?

 • Kencing Manis 
• Ingin hamil 
• Haid tidak teratur (untuk kesuburan) 
• Pesakit kencing manis 
• Arthritis 
• GLA boleh menghilangkan sakit sendi, bengkak, dan kekejangan pada waktu pagi 
• Payudara fibrocystic 
• Bermasalah kulit 
• Osteoporosis 
• PMS (meredakan senggugut) 
• Alahan. 
• Attention Deficit / Hyperactivity Disorder (ADHD). 
• Ketagihan lkohol. 
• Kanser (cyst dan fyboid) 
• Tekanan Darah Tinggi dan Penyakit Jantung. 
• Ulser 
• Kuruskan badan 
• lelaki yang telah andropaus dan menopaus bagi wanita) 
• untuk kanak-kanak (potong gel dan campurkan bersama makanan), 
• remaja yang membesar, 
• ibu menyusu 

 Siapa yang tidak boleh ambil GLA?

 • IBU YANG HAMIL - GLA tidak boleh digunakan semasa hamil kerana mereka boleh merosakkan janin dan mencetuskan kelahiran awal. 

SAWAN - Omega-6 tambahan tidak perlu diambil jika anda mempunyai sawan. GLA yang tinggi boleh meningkatkan risiko sawan 

Formula Unik GLA Shaklee 

1) Vitamin E - 15 IU GLA dari minyak Borage 90mg Linoleic Acid (dari biji bunga matahari dan minyak borage ) - 216mg 

2) (GLA) Gamma Linoleic Acid sebenarnya adalah elemen yang penting dalam badan kita- tak kira lah lelaki atau perempuan. 

3) GLA boleh diperolehi dari beberapa jenis tumbuhan.Antara yang paling dikenali ialah Evening Primrose Oil (EPO). 

4) GLA ini TIDAK akan dapat DIBUAT secara SINTETIK. 

5) Dalam banyak-banyak tumbuhan yang menghasilkan GLA,Bunga Starflower didapati mengandungi konsentrasi EPO yang paling tinggi berbanding dengan tumbuhan-tumbuhan lain (EPO dan BlackCurrant). 

6) GLA yang dihasilkan oleh borage oil dari bunga starflower mengandungi kepekatan di antara 17-25% berbanding yang lain. 

7) GLA merupakan sejenis asid lemak Omega-6 ( Omega-6 Fatty Acid) yang digunakan oleh badan kita untuk membentuk prostaglandin iaitu sejenis bahan berkesan berupa hormon yang membantu badan mengawalatur proses-proses badan yang normal. 

8) Minyak benih bunga matahari adalah satu lagi sumber asid lemak Omega-6.Ia mengandungi Vitamin E yang membantu melindungi dinding arteri dan menyokong sistem imun dengan memelihara integriti sel. 

9) Minyak Borage (Borage Oil) yang digunakan di dalam GLA keluaran Shaklee ini mengandungi GLA semulajadi yang sangat pekat tetapi dalam bentuk yang dengan mudah terserap dan membantu menyokong sistem imun badan. 

GLA bukan sahaja untuk wanita. 

Ramai yang beranggapan GLA hanyalah untuk wanita. Sebenarnya GLA adalah sama penting seperti asid amino yang tidak boleh dihasilkan oleh tubuh manusia, ianya hanya diperolehi melalui pengambilan makanan.
  Sangat penting bagi semua termasuk kanak-kanak, remaja, orang dewasa dan juga untuk lelaki dan wanita yang telah andropouse dan menopause. 

Jadi..sekarang kita dah tahu story GLA ni... bagi sesiapa yang ada masalah seperti diatas dan sudah pun dapat menjalani rawatan doktor tetapi masih mengalami masalah yang sama, boleh lah cuba ambil GLA ni.. 

Anda boleh hubungi saya:- Adilah hamid
Id no :- 945635
FB:- Dieela Hamid
Page FB – please like ~ vitaminn4u
Call/sms – 019-5929504

Sebagai customer anda layak menerima keistimewaan seperti dibawah:- 

~ Khidmat nasihat percuma diberkan secara berterusan selepas pembelian.
~ Jadual pengambilan vitamin.
~ Bagi yang ingin menjana pendapatan 4-5-6 angka sebulan dengan mendaftar sebagai ahli bersama group kami adalah dialu-alukan.

WAKIL PENGEDAR DIPERLUKAN SELURUH MALAYSIA 

 Jom ubah!!! Saya nak Cantik, sihat bersama Shaklee

Jika anda ada sebarang soalan sila isi komen dibawah, In sya Allah saya akan bantu sedaya upaya saya. Apa pendapat anda tentang kelebihan Zink Complex ni? Kongsikan pendapat anda…
Share this article :

Catat Ulasan

 
Copyright © 2012. Supplement sihat cantik semulajadi - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Modify by Lin Ariff
Proudly powered by Blogger