Garlic

Jumaat, 4 April 2014 0 ulasan

Garlic Complex Shaklee 

Bawang putih telah digunakan oleh manusia semenjak beribu tahun dahulu dalam perubatan dan masakan. Khasiat bawang putih memang telah diketahui dapat membantu membaiki tahap kesihatan manusia. Di China, ia telah dijadikan sebagai tumbuhan sihat untuk kesihatan semenjak 510 sSM lagi.
Di Malaysia semua bangsa menggunakan bawang putih dalam masakan harian terutama masyarakat cina yang menjadikan bawang putih adalah suatu kemestian dalam masakan mereka.



Kalau tak de bawang putih tak best la kan…

Selain masakan, bawang putih juga digunakan untuk ibu2 dalam pantang. Menurut petua orang lama, bawang putih yang telah dilayurkan dan di letakkan di dalam pinggir lubang telinga akan dapat menghalang angin masuk ke dalam badan.
 
Ok.. mari kita lihat apa istimewanya bawang putih @ Garlic Shaklee ni…

Garlic Complex 

Allicin adalah sebatian yang berasal daripada bawang putih dan berfungsi untuk banyak tindakan yang berfaedah. Allicin tidak terdapat di dalam bawang putih biasa sebaliknya ia dihasilkan apabila bawang putih tersebut dipotong halus atau dihancurkan. Bawang putih secara tradisinya digunakan untuk melegakan batuk, selsema dan membantu peredaran darah yang baik.

RM47 (60biji)

Perbezaan Garlic Shaklee:-

- Diperbuat dari bawang putih premium, bebas racun perosak dan ditanam secara organic di California, USA di waktu musin panas.
- Dihasilkan secara eksklusif pada suhu bilik tanpa haba untuk memastikan pemgekalan 100% Allicin aktif (tidak semua tablet yang dijual dipasaran mengandungi Allicin aktif).
- Dwi teknologi digunakan untuk mengawal bau garlic. Kajian menunjukkan perisa herbanya terhasil dari kombinasi 2 ekstrak herba (Rosemary dan Spearmint). Ianya mengandungi pelbagai vitamin E untuk meningkatkan sebatian aktif garlic dan keberkesanannya didalam tubuh kita. Setiap 2 tablets membekalkan 100gm ekstrak tulen yang menyamai dengan 2 ulas garlic segar. Setiap tablet Garlic Shaklee mengandungi 500mg bawang putih.

Khasiat dan kelebihan Garlic.

 - Spearmint yang terkandung didalamnya membantu menungkatkan system penghadaman dan fungsi jantung.
- Merupakan antibiotic semulajadi dan selamat diambil untuk jangka masa yang panjang untuk meningkatkan system imun badan, menghalang penyakit berjangkit seperti selsema, kulat, kuman , virus dan yis candida.
- Membantu menghalang alergi seperti hidung sensitive, sinus, asthma, selsema, hepatitis.
- Formula uniknya mampu meningkatkan masalah berkaitan penghadaman seperti kembung perut, gastric, ketidakhadaman. Garlic juga mampu menentang bacteria H. pylori dan menghalang ulser gastric.
- Kajian menunjukkan pengambilan 2 – 4 tablet garlic menurunkan darah tinggi dengan 8 point.
- Sebagai agen detoks yang mampu mengeluarkan raksa dari tubuh dengan pantas. Raksa, plumpum dan cadmium adalah logam toksik yang akan menaikkan tekanan darah. Garlic mampu melindungi sel2 darah dari kemusnahan akibat logam dan menghalang kerosakkan hati oleh bahan kimia tersebut.
- Menurunkan kadar kolesterol, LDL, trigliserid dan kelikatan darah, mengurangkan pembekuan darah, meningkatkan HDL, melindungi jantung dan menghalang stroke dan penyakit koronari.
- Membantu mengelak dan merawat kanser dengan mengurangkan bahan pencetus kejadian kanser – Nitrosamine.
- Menolong menstabilkan glukosa dalam badan.

 Jadi bagi anda yang sering demam, selsema, batuk, sakit perut dan sebagainya, boleh ambil Garlic Shaklee ini sebagai alternatif kepada antibiotik. Ambillah antibiotik yang SELAMAT dan SEMULAJADI tanpa bahan sintetik.

Anda boleh hubungi saya:- Adilah hamid
Id no :- 945635
FB:- Dieela Hamid
Page FB – please like ~ vitaminn4u
Call/sms – 019-5929504

Sebagai customer anda layak menerima keistimewaan seperti dibawah:- 

~ Khidmat nasihat percuma diberkan secara berterusan selepas pembelian.
~ Jadual pengambilan vitamin.
~ Bagi yang ingin menjana pendapatan 4-5-6 angka sebulan dengan mendaftar sebagai ahli bersama group kami adalah dialu-alukan.

WAKIL PENGEDAR DIPERLUKAN SELURUH MALAYSIA 

 Jom ubah!!! Saya nak Cantik, sihat bersama Shaklee

Jika anda ada sebarang soalan sila isi komen dibawah, In sya Allah saya akan bantu sedaya upaya saya. Apa pendapat anda tentang kelebihan Zink Complex ni? Kongsikan pendapat anda…
Share this article :

Catat Ulasan

 
Copyright © 2012. Supplement sihat cantik semulajadi - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Modify by Lin Ariff
Proudly powered by Blogger