Cara Mengambil Vitamin Shaklee - Cara Memakan Vitamin Yang Betul

Khamis, 28 Ogos 2014 0 ulasan

Cara Mengambil Vitamin Shaklee - Cara Memakan Vitamin Yang Betul



1. Protein seperti Energizing Soy Protein Sebolehnya diambil pada waktu pagi iaitu semasa perut masing kosong. Ini kerana pada waktu pagi kadar metabolisme dalam badan kita tinggi berbanding waktu yang lain. Dengan itu, semua asid amino dapat diserap dengan berkesan ke dalam badan kita.

2. Alfalfa Complex Alfalfa Complex elakkan diambil bersama vitamin E atau GLA. Alfafa akan menghalang Vitamin E dari menyerap dengan berkesan. Sebabnya alfafa adalah serat manakala Vitamin E adalah Vitamin yang berfungsi dengan baik jika ada lemak. Serat sangatlah suka menyerap lemak.

3. Ostematrix sebagai sumber Kalsium Ambillah kalsium sebelum tidur dan Kalsium tidak boleh diambil bersama iron (sumber iron adalah Vita-Lea Multivitamin)

4. Vitamin C Sustained Release Shaklee Sekiranya selsema dan demam, bolehlah patahkan dahulu vitamin C sebelum ditelan. Vitamin C juga boleh dilarutkan dengan sedikit air dan dijadikan masker muka.

5. Vita-Lea Multivitamin Jangan diambil dengan miman bersusu dan sumber kalsium lain seperti Ostematrix kerana boleh mengganggu efisiensi penyerapan zat besi (iron). Disarankan di makan bersama dengan vitamin C kerana iron memerlukan vitamin C untuk lebih mudah diserap. Di dalam Vita lea mengandungi 60 mg Vitamin C.

6.Vitamin Larut Lemak ( A, D, E, K) Di syorkan diambil selepas mengambil makanan berlemak / berminyak kerana vitamin larut lemak memerlukan lemak untuk memudahkan penyerapan.

7. Jangan mengambil vitamin dengan minuman berkafein Ia boleh mengurangkan efisiensi penyerapan vitamin. Jikalau nak minum minuman berkafein juga. Ambil jarak masa 1/2 jam sebelum atau selepas makan vitamin. 


Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan Vitamin semulajadi Shaklee yang bermutu tinggi, saya adalah wakil pengedar sah anda. Sebarang pertanyaan boleh dibuat dengan menghubungi saya di talian berikut: Anda boleh hubungi saya:-

Adilah hamid
Id no :- 945635
FB:- Adilah Hamid
Page FB – please like ~Vitaminn4u
Call/sms – 019-5929504

Sebagai customer anda layak menerima keistimewaan seperti dibawah:-
~ Khidmat nasihat percuma diberkan secara berterusan selepas pembelian.
 ~ Jadual pengambilan vitamin.
 ~ Bagi yang ingin menjana pendapatan 4-5-6 angka sebulan dengan mendaftar sebagai ahli bersama group kami adalah dialu-alukan.

WAKIL PENGEDAR DIPERLUKAN SELURUH MALAYSIA Jom ubah!!! Saya nak Cantik, sihat bersama Shaklee Jika anda ada sebarang soalan sila isi komen dibawah, In sya Allah saya akan bantu sedaya upaya saya.
Share this article :

Catat Ulasan

 
Copyright © 2012. Supplement sihat cantik semulajadi - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Modify by Lin Ariff
Proudly powered by Blogger