HILANGKAN JERAWAT DENGAN BERKESAN DENGAN GLA

Selasa, 28 April 2015 0 ulasan

Gamma linolenic acid atau GLA  ini sangat penting untuk kesihatan yang optima. Malangnya kebanyakan dari kita tidak mengambil GLA ini dengan mencukupi daripada makanan. Sebab itu suplemen GLA sangat di galakkan sebab ia mempunyai fungsi yang sangat besar kepada tubuh kita, antaranya kesihatan organ terbesar iaitu kulit.
Hapuskan jerawat dengan suplemen semulajadi GLA Complex .


Bagaimana GLA membantu memusnahkan jerawat dan mencantikkan kulit?

GLA adalah komponen yang sangat penting untuk kulit sihat dan cantik.
GLA membantu mengekalkan kestabilan dan bendalir semulajadi serta mencegah kehilangannya.
GLA berperanan memastikan kulit sentiasa lembap dan berfungsi memperbaiki sempadan bendalir kulit. 

Oleh kerana ia juga berperanan mengawal dan mengatur semula hormon tubuh, jadi ia mampu merencat hormon pada kulit yang boleh menyebabkan akne dan jerawat. Antara tanda hormon tak stabil ialah jerawat terutamanya semasa kedatangan haid.

Bagaimana hormon dalam tubuh dihasilkan?

Sistem endokrin yang menghasilkan hormon. Walaubagaimanapun, tubuh kita mempunyai sistem semulajadi untuk menghasilkan berapa banyak hormon yang dihasilkan dalam sistem endokrin kita dan menapisnya daripada darah. Tetapi, terdapat juga regulator hormon yang mana ia menentukan sebanyak mana hormon dalam setiap sistem tubuh kita.

Hormon regulator ini boleh di namakan sebagai pre-kursor hormon. Pre-kursor hormon ini di bina dari LEMAK. Tapi bukan sebarangan lemak tau..

Hormon pre-kursor yang berbeza dihasilkan oleh lemak yang berbeza. Sesetengahnya menyebabkan pembengkakan dan sesetengahnya pula mencegah pembengkakan.

Terlalu banyak lemak yang 'salah' boleh menyebabkan tubuh kita menghasilkan pre-kursor yang akan 'membengkakkan' jerawat kita. Lemak yang 'betul' pula menghalang pembengkakan, ditambah dengan keseimbangan hormon semulajadi, kesan anti-pembengkakan juga anti-jerawat. Lemak 'baik' yang sangat penting untuk mengimbangi hormon penyebab jerawat adalah yang paling SUSAH DIDAPATI dari diet.

Lemak 'baik' itu adalah GLA! GLA mempunyai sifat mengimbangi hormon yang sangat kuat. Jika diambil bersama-sama vitamin A (Carotomax), ia adalah gabungan meletop yang mampu memperbaiki dan menghapuskan jerawat!

Sumber GLA yg terbaik? Oh tentulah dari tumbuhan borage (borage oil) yang mempunyai 2kali ganda GLA daripada dlm EPO, juga 3 kali berkesan dari EPO!!..Dapatkan GLA anda sekarang.
Share this article :

Catat Ulasan

 
Copyright © 2012. Supplement sihat cantik semulajadi - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Modify by Lin Ariff
Proudly powered by Blogger