Tip Hamil Dengan Shaklee GLA Complex

Rabu, 15 April 2015 0 ulasan



Menimang cahaya mata memang menjadi impian semua pasangan yang sudah berkahwin. Anak-anak yang bakal dilahirkan, insyaAllah akan menjadi pewaris keluarga.

Tidak dapat dinafi, bukan semua pasangan berjaya mendapatkan anak pada tahun pertama mereka berkahwin. Malah ada yang menunggu sehingga 10 tahun dan lebih. Namun kita sebagai manusia perlulah berusaha.

Contohnya, pergi jumpa doktor dan periksa tahap kesuburan suami isteri atau makan vitamin kesuburan serta banyakkan berdoa.

Antara produk Shaklee yang boleh membantu meningkatkan kesuburan wanita ialah GLA Complex.



Bagaimana GLA Complex membantu kehamilan?

Jom saya kongsikan.

GLA (Gamma Linolenic Acid) menurunkan kolesterol dan ia membantu memperbaiki sindrom pra haid (PMS) seperti senggugut dan membantu meningkatkan lendir servik yang berkualiti untuk kesuburan.
Ia juga membantu dalam melegakan kesakitan dan kekejangan kerana GLA ditukarkan kepada prostagdalin (utk megawal selia hormon).

Bagaimana GLA Complex membantu dalam PMS (senggugut)?

Ini kerana, apabila seseorang mengalami senggugut, ia melibatkan kekejangan pada otot dalam rahim dan sekitarnya. Menurut kajian, keadaan ini berlaku apabila tubuh seseorang kekurangan GLA itu tadi. Jadi sebagai memenuhi GLA yang kurang tadi, pengambilan GLA Complex adalah perlu.



Bagaimana GLA Complex membantu untuk cepat hamil?

GLA membantu seseorang wanita menghasilkan lendir serviks yang berkualiti untuk kesuburan iaitu lendir yang berwarna putih telur. Perasan tak sebulan sekali wanita akan mengeluarkan cecair yang sebegitu, ketika sewaktu subur.
Namun, tak semua orang mendapati cecair yang dihasilkannya sebegitu subur.
Di sinila fungsi GLA untuk membantu dalam penghasilan cecair yang melambangkan kesuburan ini, yang membantu sperma untuk berenang ke uterus terus ke tiub fallapio untuk bersenyawa dengan sel ovum. Bukan itu sahaja, cecair ini juga membantu sperma untuk terus hidup dalam tiup fallopio sehingga 5 hari.

Jadi, kalau tak 'kena' hari subur pun masih ada can sebab sperma masih ada di situ sampai hari ke-5 .
Puan-puan yang masih belum dikurniakan rezeki anak, cuba periksa cecair serviks anda. Kalau cecair tu tebal, kecoklatan dan kering, itu petanda yang kurang baik kerana ia boleh menghalang persenyawaan.

Untuk itu penting mengenali 'cecair kesuburan' kita ini.

Bagaimana pula kalau dah subur, adakah akan terlebih subur bila ambil GLA Complex?

Jawapannya TIDAK. GLA Complex membantu mereka yang kurang subur, tapi kalau dah subur tu takdelah sampai sebulan 2-3 kali bertelur ^-^.

Ada apa dalam GLA Complex? Dalam GLA complex terdapat GLA (asid linolenik gama), Vitamin E & Minyak Bunga Matahari.
GLA digunakan oleh ramai wanita untukmemelihara kesihatan sepanjang kitaran haid setiap bulan.
GLA merupakan sejenis asid lemak Omega-6 yang digunakan oleh badan kita untuk membentuk prostaglandin.Minyak benih bunga matahari adalah satu sumber lemak Omega-6. Ia mengandungi vitamin E yang membantu melindungi dinding arteri dan menyokong sistem imun dengan memelihara integriti sel. 

Kesimpulannya,

* - Menggalakkan kesihatan semasa kitaran haid
*- Menyokong sistem imun
*- Minyak Borage, yang mengandungi GLA semulajadi yang sangat pekat dalam bentuk yang mudah diserap.

Betul, anak itu rezeki Allah. Kita hanya merancang namun Allah jua yang menentukan, tapi nak sesuatu tu, kita perlu berusaha.jazakallahu khairan...

************************

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang bermutu tinggi ini, saya adalah wakil pengedar sah anda.
Anda boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan atau tempahan.
Konsultasi secara EKSKLUSIF dan HARGA ISTIMEWA khas untuk anda.
Share this article :

Catat Ulasan

 
Copyright © 2012. Supplement sihat cantik semulajadi - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Modify by Lin Ariff
Proudly powered by Blogger